Duurzaamheid in het onderwijs - Natasza Ciepal, tweedejaars MISOC student

Natasza Ciepal, second year MISOC student 2023-2024.

Natasza Ciepal

Tweedejaars MISOC student

“Dit jaar ben ik de nieuwe voorzitter van Erasmus Sustainability Hub. Ik zie dit als de omgeving waar ik echt kan leren. Bij de ESH zijn zoveel gepassioneerde mensen met interesses die verder gaan dan wat er op de universiteit gebeurt. Ik wil mensen aanmoedigen om meer te weten te komen over duurzaamheid: kom naar ons toe, we staan altijd open voor een gesprek.

“Als studentenvereniging willen we plezier – bijvoorbeeld het organiseren van kookworkshops – combineren met sociale bijeenkomsten en netwerken met mensen. Als hub willen we ons profileren als een toonaangevende studentenvereniging in de universitaire transitie naar groene oplossingen.

“Ik studeer Social Challenges en ik denk dat klimaatverandering een van de grootste uitdagingen van deze tijd is. Ik zou graag vakken volgen die gericht zijn op oplossingen, dat we nu actie moeten ondernemen. Waarom ik zo betrokken ben bij het onderwerp duurzaamheid? Ik vind het belangrijk om een verschil te maken in de wereld en daarin iets te bereiken. Er zijn nog zoveel obstakels, maar hieraan werken geeft ook voldoening. Ik ben blij dat onze universiteit dit najaar universiteitsbrede dialogen over duurzaamheid organiseert. Ik hoop dat ze resulteren in een concreet beleidsplan dat ons een stap verder brengt.”

Natasza en twee medestudenten werden onlangs geïnterviewd over duurzaamheid in het onderwijs aan Erasmus Universiteit Rotterdam. Ben je benieuwd naar het volledige artikel?