Standpuntverslag

Deze activiteit nodigt studenten uit om hun standpunt ten opzichte van het cursusmateriaal te formuleren, waarbij ze onderzoeken hoe hun identiteit en overtuigingen hun interpretatie beïnvloeden. Het biedt een kans om kritisch om te gaan met historische sociaal-economische contexten, hun standpunten te verfijnen en een goed doordachte positie in te nemen over de onderwerpen die voor hen van belang zijn.

Doel van de activiteit
Assess | Kennis uitwisselen | Vaardigheden oefenen | Reflecteren
Wanneer
Tijdens het lesmoment | Na het lesmoment | Voorafgaand aan lesmoment
Waar
Offline | Online
Tijdsduur
< 30 minuten| < 60 minuten| > 60 minuten
Groepsgrootte
Small

Stappenplan

Stap 1

Introduceer het concept: Begin met het uitleggen van het idee van positionaliteit aan je studenten. Leg uit hoe het begrijpen van hun eigen perspectieven en achtergronden hun interpretatie van het cursusmateriaal kan beïnvloeden.

Stap 2

Wijs het standpuntverslag toe: Bied een duidelijke opdrachtomschrijving. Vraag studenten om hun positie met betrekking tot een specifiek aspect van de cursusinhoud te identificeren en te formuleren. Zorg dat ze begrijpen dat dit ook een reflectie op hun persoonlijke identiteit en overtuigingen inhoudt, en hoe deze hun begrip beïnvloeden.

Stap 3

Geef verwachtingen aan: Leg de criteria voor het verslag uit, inclusief lengte, opmaak en belangrijke onderdelen zoals inleiding, argumentatie en conclusie. Benadruk het belang van een analyse van historische sociaal-economische structuren in relatie tot hun positie.

Stap 4

Faciliteer onderzoek en discussie: Moedig studenten aan om grondig onderzoek te doen en deel te nemen aan discussies, eventueel in kleine groepen, om verschillende perspectieven te verkennen en hun begrip te verdiepen. Bied bronnen aan of stel literatuur voor die diverse standpunten biedt.

Stap 5

Geef feedback: Bied aan om conceptversies van het standpuntverslag te beoordelen. Geef constructieve feedback om studenten te helpen hun argumenten te verfijnen en ervoor te zorgen dat ze kritisch omgaan met het materiaal en hun eigen overtuigingen.

Stap 6

Reflecteer en deel: Overweeg na de inzending een les of een online forum in te richten waar studenten hun standpunten en reflecties kunnen delen. Dit kan een rijke dialoog bevorderen, waarbij studenten zichzelf verder kunnen uitdagen en de diversiteit aan perspectieven in de klas kunnen waarderen."

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen