Vergroot de betrokkenheid van je studenten en stimuleer reflectie. In vier breakout-groepen worden inhoudelijke vragen, ondersteunende voorbeelden, tegenargumenten en overeenstemming geformuleerd. Samen verkennen de studenten de essentie van de bijeenkomst en delen we waardevolle inzichten in het plenaire verslag.
- Doel van de activiteit
- Kennis uitwisselen | Samenvatten / afronden | Reflecteren
- Wanneer
- Tijdens het lesmoment
- Waar
- Offline | Online
- Tijdsduur
- < 30 minuten
- Groepsgrootte
- Small | Medium
Stappenplan
Stap 1
Verdeel de groep in vier (breakout) groepen.
Stap 2
- Groep 1: Formuleer twee inhoudelijke vragen over de bijeenkomst.
- Groep 2: Identificeer twee voorbeelden die de inhoud ondersteunen.
- Groep 3: Bedenk twee tegenargumenten die het geleerde in twijfel trekken.
- Groep 4: Bespreek waar jullie het mee eens waren in de bijeenkomst.
Stap 3
Elke groep presenteert hun bevindingen plenair.
Tip 1
Deze activiteit is zowel offline als online goed in te zetten.