Studenten bedenken na afloop van een uitleg wat de belangrijkste termen uit jouw verhaal waren en schrijven die op een lege bingokaart. Jij vertelt aan het einde van het college een samenvattend verhaal waarin de belangrijkste onderdelen worden besproken. Wie van de studenten heeft het eerste bingo?
- Doel van de activiteit
- Reflecteren
- Wanneer
- Na het lesmoment
- Waar
- Hybride | Offline | Online
- Tijdsduur
- < 10 minuten
- Groepsgrootte
- Small | Medium | Large
- Materialen
Bingokaart, pen.
Stappenplan
Stap 1
Ter voorbereiding op deze activiteit schrijf je een kort verhaal met daarin de belangrijkste punten uit je college of presentatie.
Stap 2
Deel aan iedere student een lege bingokaart uit. Bij de downloads hieronder vind je een voorbeeld.
Stap 3
De studenten vullen op de kaart negen woorden in waarvan zij denken dat die terugkomen in het reflectieverhaal dat straks door jou als docent wordt voorgelezen.
Stap 4
Lees je verhaal voor aan de studenten. Wanneer zij een woord horen dat op hun bingokaart staat, strepen zij het door. Degene die als eerst alle woorden heeft doorgestreept, heeft bingo.
Stap 5
Bespreek aan het eind waarom deze woorden de belangrijkste waren en geef ook de ruimte aan studenten om ze te laten vertellen waarom zij voor andere woorden hebben gekozen.
Offline
Pen en papier of bingokaart uitdelen
Online
Deel de bingokaart via de chat of op Canvas.
Stappenplan
Stap 1
Ter voorbereiding van deze activiteit, schrijf een kort verhaal met de belangrijkste punten uit je lezing of presentatie.
Stap 2
Laat de leerlingen een nieuw tekstdocument openen of laat ze pen en papier pakken.
Stap 3
Laat de leerlingen zes of negen woorden opschrijven waarvan ze denken dat ze vaak voorkomen in jouw samenvatting.
Stap 4
Lees jouw verhaal voor aan de leerlingen in de plenaire vergadering. Wanneer ze een woord horen dat op hun bingokaart staat, strepen ze het door. Degene die als eerste alle woorden heeft doorgestreept, heeft bingo. Je kunt de leerling de 'duim omhoog' of 'hand omhoog' functie laten gebruiken om aan te geven dat ze bingo hebben.
Stap 5
Bespreek aan het eind waarom deze woorden het belangrijkst waren en geef de leerlingen ook de ruimte om uit te leggen waarom ze andere woorden hebben gekozen.
Deze activiteit kan online worden uitgevoerd via Zoom of Microsoft Teams.