Hoe zie jij het?

Met deze werkvorm warm je de groep op voor een discussie met verschillende meningen. Studenten zien dat je een probleem vanaf verschillende perpectieven kunt zien, afhankelijk van hoe je kijkt.

Doel van de activiteit
Vaardigheden oefenen
Wanneer
Tijdens het lesmoment
Waar
Hybride | Offline | Online
Tijdsduur
< 10 minuten
Groepsgrootte
Small | Medium
Materialen

Whiteboard en stiften

Stappenplan

Stap 1

Teken een driehoek zoals hieronder op de afbeelding wordt getoond. 

Stap 2

Vraag studenten hoe veel driehoeken ze zien. 

Stap 3

Schrijf hun antwoorden zonder te reageren in de kantlijn.

Stap 4

Nadat je de antwoorden hebt verzameld, vraag je de studenten hun antwoorden toe te lichten. Begin met de student met de meeste driehoeken en laat hem/ haar vertellen waar hij/ zij de driehoeken ziet.

Stap 5

Discussieer met de groep: had degene die 16 zei het fout? En 17? En 24?  Waarom wel of niet?

Stap 6

Sluit de oefening af met de instructie: in de volgende discussie nodig ik jullie uit om net zoals nu te kijken naar verschillende meningen. Als iemand een andere mening heeft zeg dan: ik zie het anders. 

 

Je kan het ook met andere figuren doen, zoals een ster of vierkanten.

Whiteboard en stiften

Je vindt hier suggesties voor tools en materialen bij deze werkvorm. Het is vaak mogelijk om andere tools te gebruiken. Wend je tot het Learning & Innovation team van je faculteit over de beschikbaarheid en het toepassen van online en offline tools.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen