dr. CS (Clement) Bellet

Biography

My research bridges behavioral economics and quantitative marketing to study how inequality, identity and emotions shape consumer markets. I apply experimental, causal inference methods to large-scale data to address questions at the intersection of business and society: How does exposure to wealthier individuals alter what we consider necessary to purchase? How do social movements and gender identity expression transform consumer markets? How do the emotional needs of workers and consumers impact the customer service industry? By uncovering the social determinants of consumer preferences, I aim to inform marketing strategies and policy interventions.

Erasmus School of Economics

Assistant professor | Marketing
Email
bellet@ese.eur.nl

Work

Seminar Case Studies in Data Science and

Year
2024
Course Code
FEM11153

Marketing (econometrics)

Year
2024
Course Code
FEB22018X

Marketing (econometrics)

Year
2024
Course Code
FEB22018

News regarding dr. CS (Clement) Bellet

Hoe #MeToo het consumentengedrag veranderde: de terugval van gendergestereotypeerde producten

Clément Bellet van Erasmus School of Economics heeft onlangs een paper gepubliceerd over de impact van sociale bewegingen op consumentengedrag.

Nieuw onderzoek toont eerste causaal verband aan tussen welzijn en productiviteit

De onderzoeksresultaten van Bellet en zijn co-auteurs tonen een causaal verband aan tussen geluk van werknemers en productiviteit.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen