dr. CS (Clement) Bellet

Biography

My research bridges behavioral economics and quantitative marketing to study how social environments and identities influence consumer behavior and market dynamics. Using experimental methods and large-scale data, I make causal inferences about the effects of inequality, identity, and emotions on consumption and productivity. I address questions such as how economic disparities shift spending from necessities to luxuries, how social movements reshape markets for identity goods, or how emotional states impact customer-worker interactions. By uncovering the social determinants of consumer preferences, I aim to inform marketing strategies and policy interventions.

Erasmus School of Economics

Assistant professor | Business Economics
Email
bellet@ese.eur.nl

Work

Seminar Case Studies in Data Science and

Year
2024
Course Code
FEM11153

Marketing (econometrics)

Year
2024
Course Code
FEB22018X

Marketing (econometrics)

Year
2024
Course Code
FEB22018

News regarding dr. CS (Clement) Bellet

Hoe #MeToo het consumentengedrag veranderde: de terugval van gendergestereotypeerde producten

Clément Bellet van Erasmus School of Economics heeft onlangs een paper gepubliceerd over de impact van sociale bewegingen op consumentengedrag.

Nieuw onderzoek toont eerste causaal verband aan tussen welzijn en productiviteit

De onderzoeksresultaten van Bellet en zijn co-auteurs tonen een causaal verband aan tussen geluk van werknemers en productiviteit.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen