dr. CS (Clement) Bellet

Biography

My work bridges behavioral economics and marketing research, focusing on three key areas at the intersection of business and society: 

  1. Gender Representation and Consumer Stereotypes: I analyze gender dynamics in advertising, consumer stereotypes, and market segmentation using large-scale data and experiments.
  2. Conspicuous Consumption and Inequality: I examine how inequality shapes consumer preferences, luxury markets, and status signaling.
  3. Customer and Worker Well-Being: I study emotional labor in customer interactions, leveraging proprietary telecom data to understand the link between customer satisfaction, worker well-being and firm performance.

By uncovering the social determinants of consumer preferences, I aim to inform marketing strategies and policy interventions. My work has been published in Management Science, the Journal of Public Economics or the Journal of the European Economic Association.

Erasmus School of Economics

Assistant professor | Marketing
Email
bellet@ese.eur.nl

Work

News regarding dr. CS (Clement) Bellet

Hoe #MeToo het consumentengedrag veranderde: de terugval van gendergestereotypeerde producten

Clément Bellet van Erasmus School of Economics heeft onlangs een paper gepubliceerd over de impact van sociale bewegingen op consumentengedrag.

Nieuw onderzoek toont eerste causaal verband aan tussen welzijn en productiviteit

De onderzoeksresultaten van Bellet en zijn co-auteurs tonen een causaal verband aan tussen geluk van werknemers en productiviteit.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen