We portretteren echte mensen met een zekere attitude. Zelfverzekerde personen die sterk gemotiveerd zijn en nuchter ogen. De fotografie moet echt voelen en duidelijk zijn.
Kernwaarden
- Ambitieus, zelfverzekerd en met lef
- Oprecht (duidelijk, helder en niet te veel franje)
- Nuchter
- Opgewekt, gevoelvol en vriendelijk
Fotografie richtlijnen
Blik en houding
Ambitieuze mensen hebben lef. Dit vertalen we in de portretfotografie door de geportretteerde direct in de camera te laten kijken. De persoon verstopt zich niet, is zich volledig bewust van de camera en maakt contact met de kijker.
- Persoon kijkt direct in de camera.
- Een zelfverzekerde blik en houding (nooit arrogant).
- Houding is in bepaalde mate actief (niet achterover leunend of met de handen in de zakken).
- Natuurlijke houding (nooit ongemakkelijk).
- Oprechte uitstraling (nooit arrogant).
- Een lach is natuurlijk en nooit 'gemaakt'.
- Het gezicht is scherp in beeld gebracht en herkenbaar.
Context
- Laat de persoon zien in een passende werk- of studieomgeving
- De omgeving kan ook te maken hebben met het onderwerp van de foto. Doet die persoon bv. een onderzoek naar de haven, dan kan de foto de haven als decor hebben
- De omgeving ziet er realistisch uit (nooit gekunsteld)
- Zorg dat de achtergrond niet te druk is en afleidt
Compositie
Zorg ervoor dat de foto genoeg speelruimte biedt om te spelen met de compositie.
Campus, stad en faculteiten weergeven
We tonen de Erasmus Universiteit Rotterdam in al haar facetten op een bruisende en levendige manier. Dat betekent dat we in principe nooit een foto gebruiken van een gebouw of een gang zonder studenten of medewerkers. De mensen maken de universiteit.
- Er staan altijd mensen op de foto
- De houding van de personen moet in een bepaalde mate actief zijn (niet achter over leunend of met de handen in de zakken).
- De studenten hebben een ongekunstelde zelfverzekerde blik en houding.
- Zorg voor een levendige, jonge en dynamische uitstraling. Dit kan door middel van compositie en het kiezen van de juiste uitsnede bereikt worden.
Net zoals we inzoomen op de handtekening van Erasmus, zoomen we bij dit type fotografie in op relevante beelden. Alsof we onderzoek plegen en heel dicht op de huid van het onderwerp zitten. Dit type fotografie kan gebruikt worden op covers, tussenbladen en voor inspirationele of informatieve doeleinden.
Merkalliantie
'Make it Happen' is de gezamenlijke pay-off van Gemeente Rotterdam, Havenbedrijf Rotterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam en Rotterdam Partners. Deze merkalliantie is in het leven geroepen om het beeld van Rotterdam in binnen- en buitenland te versterken.
Rotterdam beeldbank toolkit
Vanuit de merkalliantie (Make it happen) wordt de Rotterdam Branding Toolkit beschikbaar gesteld. Deze fotobank stelt diverse beelden van de stad Rotterdam en de Erasmus Universiteit Rotterdam gratis beschikbaar.
Denk voor het gebruiken van de materialen aan de volgende punten:
- Let op het onderscheid tussen redactioneel en rechtenvrij materiaal.
- Vermeld altijd de naam van de fotograaf bij plaatsing.
- Plaats deze foto's alleen bij berichtgeving die leidt tot positieve beeldvorming over de stad Rotterdam.
Beeldbank
De Rotterdam Beeldbank
Op zoek naar gratis content over Rotterdam en Erasmus Universiteit Rotterdam?
Foto's en video's van Rotterdam
Op zoek naar Rotterdamse afbeeldingen of video's?