Hoe is het om een peercoach te hebben?

Lees hier Charisa's verhaal!

Sinds begin 2020 zijn we gestart met het opzetten van peercoachtrajecten. Dit houdt in dat één van onze SMF ambassadors een andere student begeleidt.
Hieronder lees je de ervaring van Charisa, een van de eerste studenten die is gestart met een peercoachtraject.

"Ik ben Charisa en ik studeer Pedagogische Wetenschappen.
Studeren aan de EUR vind ik fijn. Wel was het vooral in het begin erg uitzoeken bij wie je voor wat moet zijn.
Van de studieadviseur en de studentendecaan hoorde ik over peercoaches. Zij hebben mij aangeraden mij hiervoor aan te melden, omdat ik met een aantal vragen zat met betrekking tot mijn functiebeperkingen. Het leek mij fijn om iemand te hebben waar je mee kan sparren over bepaalde zaken over het studeren met mijn functiebeperkingen.

Ik ben gestart met twee peercoaches, voor elke functiebeperking heb ik een aparte peercoach. Maar eigenlijk bespreek ik met beide over mijn functiebeperkingen en alles wat daarbij komt kijken. Ik vind het hebben van een peercoach erg fijn, omdat ik soms even mijn hart wil luchten over bepaalde zaken. Het is dan fijn om iemand te hebben die met een frisse blik meer inzicht kan geven, of gewoon even naar je luistert. Daarnaast vind ik het fijn dat mijn peercoaches vaak hun eigen tips & trucs met mij delen. Zij hebben al eerder in mijn situatie gezeten, dus het is handig dat zij die ervaringen delen. Met de peercoaches spreek ik ongeveer één keer per twee weken af, maar buiten het fysiek afspreken hebben we wekelijks contact.

Wat voor mij erg leerzaam was, is dat we tijdens een afspraak hebben gesproken over hoe ik mijn tentamens beter kan maken. Mijn peercoach is vervolgens meegegaan naar een toetsinzage. We hebben samen gekeken naar waar ik steken liet vallen. Mijn peercoach heeft mij toen tips gegeven hoe ik dit kon verbeteren.
Dit was voor mij erg waardevol!"

Wil jij ook een peercoach? Lees hier meer en stuur een mail naar smf@eur.nl