Vrouwelijke studenten komen bij elkaar tijdens EFR-seminar Women in Business

Picture of Marjan van Loon, President Director of Shell Netherlands at the EFR Women in Business seminar
Erasmus School of Economics

‘A woman is like a tea bag; you will never realise how strong she is until you put her in hot water.’ Met deze quote van Eleanor Roosevelt eindigde Marjan van Loon, president-directeur Shell Nederland, haar keynote speech tijdens de opening van EFR-seminar Women in Business.

Met dit evenement hoopt de Economische Faculteitsvereniging Rotterdam (EFR) vrouwelijke studenten van Erasmus Universiteit Rotterdam handvatten te bieden om succesvol aan hun carrière te beginnen.

De dag begon met een lunch waar studenten in gesprek konden gaan met medewerkers van de deelnemende bedrijven. Vervolgens werd de dag plenair geopend met een keynote speech van Marjan van Loon, president-directeur van Shell Nederland. Zij vertelde over hoe het voor haar was om carrière te maken in een sector die door mannen gedomineerd wordt.

Vervolgens verdeelden de studenten zich over kleinere zalen voor interactieve workshops. Deloitte bood tijdens een sollicitatietraining handvatten voor het succesvol doorlopen van een sollicitatieprocedure, van het schrijven van CV’s en motivatiebrieven tot aan het voeren van een sollicitatiegesprek. OC&C gaf een training met als thema ‘Empowering yourself in a professional setting’. Deelnemers konden kennis opdoen over hoe ze hun eigen kwaliteiten en kansen kunnen maximaliseren. Hoe je de beste keuzes kut maken op basis van je eigen persoonlijkheid, kwam aan bod in de workshop ‘Find your strengths’ van McKinsey.  Bain & Company verzorgde een MTBI (Myers Briggs Type Indicator) training, waarin studenten aan de slag gingen met hun eigen communicatievoorkeur en de manier waarop zij het meest comfortabel met anderen omgaan.

De dag werd afgesloten met een netwerkborrel waar deelnemers de kans kregen om met elkaar na te praten.

Over EFR

De EFR is met meer dan 6500 leden een van de grootste studieverenigingen van Nederland. Door het jaar heen organiseert EFR verschillende evenementen met uiteenlopende thema’s. Dit jaar focust de EFR zich op specifieke evenementen rond thema’s als duurzaamheid, inclusie en diversiteit. Dit academisch jaar organiseerde zij daarom al Generational Leadership in Action en Maskerclass.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer aan Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl en 06 53 641 846.