Met zijn PhD-project wil Daniel van Dijk (ESSB) meer inzicht krijgen in de waarde van de universiteit, in tijden van toegenomen gebruik van online leren. Dit project wordt mede gefinancierd door de Community for Learning & Innovation (CLI). Op deze pagina lees je meer over het project.
Dit project onderzoekt in welke mate de groeiende toepassing van online leren de raison d'être van de universiteit beïnvloedt. Specifiek richten we ons op de waarde van de universiteit als een locatiegebonden, fysieke entiteit waar studenten en docenten elkaar ontmoeten, in relatie tot de flexibele en ongebonden mogelijkheden met betrekking tot tijd en ruimte die online leren en lesgeven biedt. Vanuit een onderwijs-filosofisch perspectief wordt onderzocht wat academische training op de universiteit inhoudt en of en hoe dit een fysieke aanwezigheid op een traditionele universiteitscampus vereist of (deels) kan worden aangeboden door een online leeromgeving met digitale en asynchrone onderwijsactiviteiten. Samen bieden de projecten waardevolle inzichten in de optimale balans tussen online en campus gebaseerd academisch onderwijs en leren.
- Meer informatie
Dit project wordt mede gefinancierd door de Community for Learning & Innovation (CLI). Bekijk meer.