Towards inclusive academia

Campus 2021
Studenten wandelen in de herfst op de campus.

“Het was een voorrecht om met deze geweldige deelnemers te werken, hen beter te leren kennen en een deel van hun academische reis met hen mee te lopen.” - Ana Cinthya Uribe Sandoval, Projectleider Beyond 25/25, en Katarina Putnik, PhD., vertegenwoordiger IDEA Center en HR in dit programma.

Ons programma Beyond 25/25: Towards Inclusive Academia is erop gericht universitair (hoofd)docenten te ondersteunen bij het overwinnen van structurele vooroordelen met betrekking tot gender, nationaliteit of migratie/etnische minderheidsachtergrond in hun carrière. Het programma bereikt nu de laatste fase.

De vertrouwelijke portfolio-evaluaties van een onafhankelijke commissie komen eraan. Deze geven de deelnemers feedback over hun portfolio, getoetst aan de criteria voor promotie. Deelnemers met een advies 'bijna klaar voor promotie' krijgen de mogelijkheid om financiële steun aan te vragen om de kloof te overbruggen die de onafhankelijke commissie heeft vastgesteld. In oktober vindt ons slotevenement plaats, waar we veel van de bijna 70 deelnemers hopen terug te zien.