Subsidie ​​voor onderzoeksproject over gegevensverzameling en databeheer binnen burgercollectieven

Tine de Moor met microfoon in haar hand op het podium in Arminius.
Hoogleraar Tine de Moor kijkt recht in de camera.
Mirjam Lens

Een onderzoeksproject onder leiding van professor Tine De Moor van Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit (RSM) heeft een aanvullende subsidie van €30.000 ontvangen van NWO Impact Explorer. Deze subsidie zal worden gebruikt om het verzamelen en beheren van data binnen burgercollectieven te verbeteren. Er wordt een kennismakelaar ingezet als onderdeel van het CollectieveKracht-platform. Deze makelaar zal relevante kennis identificeren en datastructuren ontwikkelen om netwerkorganisaties te helpen bij het verzamelen en analyseren van data.

De subsidie van de Nederlandse Onderzoeksraad (NWO) is een aanvullende subsidie voor lopende onderzoeksprojecten in de Open Competitie of het Talentenprogramma, om onvoorziene mogelijkheden voor maatschappelijke impact te verkennen die zijn ontstaan tijdens het nieuwsgierigheidsgedreven project.

Lees het volledige artikel in het Engels op de website van RSM.

Meer informatie over de NWO Impact Explorer.

Voor meer informatie over RSM of dit artikel kun je contact opnemen met Erika Harriford-McLaren, communicatiemanager voor RSM, telefonisch via ​​+31 10 408 2877 of per e-mail.