Studenten werken aan tienjarige actieplannen voor een duurzame toekomst

In nauwe samenwerking met de Dutch Sustainable Growth Coalition (DSGC) heeft de Economische Faculteitsvereniging Rotterdam van Erasmus School of Economics met succes een evenement op campus Woudestein georganiseerd onder de titel: Generational Leadership in Action, realising our sustainable future.

Op 11 november opende voormalig minister-president van Nederland en voorzitter van de DSGC, prof.dr. Jan Peter Balkenende, het evenement met een motiverende toespraak. Deelnemende jonge professionals en studenten stortten zich vervolgens op het schrijven van tienjarige actieplannen voor een duurzame toekomst. Hierbij werden de richtlijnen gevolgd van de 17 Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties.

Het doel van deze plannen was om opties en mogelijke oplossingen naar voren te brengen voor de uitdagingen die werden geschetst door leden van de DSGC - AkzoNobel, DSM, The HEINEKEN Company, KLM Royal Dutch Airlines, FrieslandCampina, Philips, Shell, Unilever - met betrekking tot de Sustainable Development Goals.

De actieplannen werden beoordeeld door een deskundige CEO-jury. Juryleden waren Edith Schippers (President DSM Nederland), Hein Schumacher (CEO FrieslandCampina), Robert Metzke (Global Head of Sustainability bij Philips), Annemarieke de Haan (CEO Unilever Benelux), Nicole van Det (Country Manager NL, Accenture) , Fleur Osté (Key Account Manager bij Unilever en vertegenwoordiger van Dutchtainables), Michiel Boots (Chief Economist Ministerie van Economische Zaken & Klimaat) en Judith Maas (Directeur SDG Nederland).

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Media en Public Relations Officer Ronald de Groot: rdegroot@ese.eur.nl, +31 6 53 641 846.