Rotterdamse studenten: 'Erasmus Universiteit goede voorbereiding op carrière'

Rotterdamse studenten: 'Erasmus Universiteit goede

Studenten aan de Erasmus Universiteit vinden dat een Rotterdamse studie hen goed voorbereidt op een carrière. In de Nationale Studenten Enquête 2015 geven zij aan dat zij er praktische vaardigheden opdoen en tijdens hun studie vaak in aanraking komen met professionals en toekomstige werkgevers. De resultaten van deze jaarlijkse enquête onder studenten in Nederland zijn vandaag bekend gemaakt door Studiekeuze 123.

De studenten van de Erasmus Universiteit zijn tevreden over hun studieomgeving: zij waarderen de campus, het studentenleven en de huisvesting in de stad. Ook zijn ze te spreken over de haalbaarheid van de studie, de studiedruk en de informatievoorziening tijdens de studie.

Verbeteringen
Natuurlijk stellen de Rotterdamse studenten zich ook kritisch op en zien ze ruimte voor verbeteringen, bijvoorbeeld op het gebied van het aantal beschikbare computers om op te werken en de studiefaciliteiten in de universiteitsbibliotheek. De verwachting is dat de tevredenheid hierover verbetert, onder andere door het Multifunctioneel Onderwijsgebouw dat in september open gaat. Studenten vinden dat de docenten bekwaam zijn maar zouden een grotere mate van individuele begeleiding wel waarderen. Deze behoefte is ook terug te zien in hun wens voor kleinere groepen tijdens colleges.

Make it happen
De tevredenheid van de studenten is belangrijk voor de Erasmus Universiteit. De Nationale Studenten Enquête is hiervoor een belangrijke bron. De uitslag laat zien welke onderdelen studenten waarderen en op welke punten de Erasmus Universiteit nog kan verbeteren.

Methode NSE
In de jaarlijkse Nationale Studenten Enquête geven studenten van alle hogescholen en universiteiten in Nederland hun waardering over belangrijke studiethema’s, zoals de inhoud en kwaliteit van de opleiding, de voorbereiding op de beroepsloopbaan, de studiebegeleiding en faciliteiten. Op elke vraag kunnen de studenten een score van 1 tot 5 geven.

Overzicht resultaten
Ruim 6000 Rotterdamse studenten hebben de enquête ingevuld. In het Factsheet Nationale Studenten Enquête (pdf) zijn de resultaten voor de Erasmus Universiteit Rotterdam overzichtelijk terug te zien.

Team Persvoorlichting, tel: (010) 408 1216, e-mail: press@eur.nl