Rotterdam verwelkomt Nobelprijswinnaar Guido Imbens op Vlaggenparade

Flagraised by Nobel prize winner Guido Imbens
Rick Keus © Erasmus School of Economics

Op maandag 6 november 2023 is Nobelprijswinnaar Guido Imbens in Rotterdam verwelkomd met een symbolisch vlaghijsmoment bij de Vlaggenparade. Deze bevindt zich aan de Boompjesboulevard langs de Nieuwe Maas, tussen monument De Boeg en de voet van de Erasmusbrug.

Eregast tijdens de 110e verjaardag van Erasmus Universiteit Rotterdam

Deze week is Guido Imbens eregast tijdens de 110e verjaardag van Erasmus Universiteit Rotterdam. Imbens, die Econometrie studeerde aan Erasmus School of Economics, is hoogleraar aan de prestigieuze Stanford Graduate School of Business.

Guido Imbens standing behind a desk in front of a audience
Michelle Muus

In 2021 ontving hij samen met zijn collega Joshua Angrist, de Nobelprijs voor de Economie, voor hun onderzoek midden jaren negentig naar de mogelijkheid van zogenaamde natuurlijke experimenten om causale verbanden te verklaren.

Naast Imbens waren aanwezig bij het symbolische vlaghijsmoment de voorzitter van de Vlaggenparade, Hans den Oudendammer, Bas van der Klaauw (algemeen directeur Amsterdam-Rotterdam Consortium for Graduate Education), Ronald de Groot en Kees van den Heuvel (beiden Erasmus School of Economics)

De Vlaggenparade

De Vlaggenparade is een initiatief van de Stichting Vlaggenparade Rotterdam. Het is een openluchtmuseum met 230 vlaggen naast elkaar. Er zijn 193 nationale vlaggen om de 193 nationaliteiten te verwelkomen die in de stad of haven wonen of deze bezoeken. Voor iedereen die in Rotterdam woont, werkt of Rotterdam bezoekt, is er een vlag. De overige vlaggenmasten zijn gereserveerd voor vlaggen van de gemeente Rotterdam. Themavlaggen, zoals die ter ere van Guido Imbens, worden gehesen tijdens festivals en andere regionale, nationale of internationale evenementen. De vlaggenparade wordt mogelijk gemaakt met financiële steun van de gemeente Rotterdam, bijdragen van de oprichters, sponsors en vertegenwoordigers van een liefdadigheidsstichting.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer bij Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl. 06 53 641 846