Rethinking Methods in interdisciplinary teaching - an ontological approach

CLI Fellowship van Brandon Sommer

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Brandon Sommer (EUC) waarin hij een alternatieve, op ontologie gebaseerde benadering van methodiektraining onderzoekt.

Het heroverwegen van onze benadering in onderwijsmethoden is een cruciaal probleem dat veel aandacht vraagt, want in de echte wereld passen problemen niet netjes in kwalitatieve en kwantitatieve problemen. In feite wordt steeds meer erkend dat systeemdenken noodzakelijk is bij het oplossen van problemen en dit past niet bij onze kunstmatige verdeling tussen kwalitatieve en kwantitatieve wetenschap. Vreemd genoeg is de kwantitatieve-kwalitatieve scheiding in het onderwijs over onderzoeksmethoden hardnekkig blijven bestaan. In dit project onderzoekt Brandon een alternatieve, op ontologie-gebaseerde benadering van onderwijs over onderzoeksmethoden, die de mogelijkheid biedt om de kwalitatieve-kwantitatieve impasse te doorbreken en complexe problemen beter aan te pakken.

Onderzoeker
Gerelateerde links
Meer CLI Fellowship projecten

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen