Reflective Practice and Self-Guidance in Psychology Education: Building Personal and Professional Skills Through Thrive Track

CLI Fellowship van Susan van Rijen

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Susan van Rijen (ESSB) over reflectieve praktijk en zelfsturing in het onderwijs in de psychologie.

Wat begon aan het begin van mijn CLI-fellowship als een gerichte interventie om hiaten in reflectieve praktijk en zelfsturing bij studenten op masterniveau aan te pakken, is uiteindelijk uitgegroeid tot een fundamentele leerlijn die in het gehele bachelorprogramma psychologie is ingebed: de Thrive Track. De Thrive Track betrekt studenten actief bij zelfsturing en reflectieve praktijk door middel van gestructureerde, progressieve activiteiten, zoals zelfbeoordelingsvragenlijsten in elke fase, een flexibel Thrive Track-shop met diverse activiteiten, en cumulatieve opdrachten gericht op persoonlijke en professionele vaardigheden. Deze ontwikkelingsgerichte aanpak, met gerichte trajecten in Zelfreflectie & Zelfmanagement, Zelfgestuurd Leren, en Interpersoonlijke Vaardigheden, heeft tot doel de capaciteit van studenten voor reflectie, verantwoordelijkheid en effectieve zelfregulatie op te bouwen, als voorbereiding op hun overgang naar de beroepspraktijk.

Onderzoeker
Dr. Susan van Rijen is Assistant Professor Clinical Psychology bij Erasmus School of Social and Behavioral Sciences.
Gerelateerde links
Meer CLI Fellowship projecten

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen