De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Susan van Rijen (ESSB) over reflectieve praktijk en zelfsturing in het onderwijs in de psychologie.
Wat begon aan het begin van mijn CLI-fellowship als een gerichte interventie om hiaten in reflectieve praktijk en zelfsturing bij studenten op masterniveau aan te pakken, is uiteindelijk uitgegroeid tot een fundamentele leerlijn die in het gehele bachelorprogramma psychologie is ingebed: de Thrive Track. De Thrive Track betrekt studenten actief bij zelfsturing en reflectieve praktijk door middel van gestructureerde, progressieve activiteiten, zoals zelfbeoordelingsvragenlijsten in elke fase, een flexibel Thrive Track-shop met diverse activiteiten, en cumulatieve opdrachten gericht op persoonlijke en professionele vaardigheden. Deze ontwikkelingsgerichte aanpak, met gerichte trajecten in Zelfreflectie & Zelfmanagement, Zelfgestuurd Leren, en Interpersoonlijke Vaardigheden, heeft tot doel de capaciteit van studenten voor reflectie, verantwoordelijkheid en effectieve zelfregulatie op te bouwen, als voorbereiding op hun overgang naar de beroepspraktijk.
- Onderzoeker
- Gerelateerde links
- Meer CLI Fellowship projecten