De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Robbert Goverts (ESSB) over het bevorderen van een feedbackcultuur onder studenten.
Bij veel opleidingen speelt feedback een belangrijke rol in het onderwijs. Toenemende studentenaantallen en een verhoogde werkdruk bij docenten zorgen ervoor dat expertfeedback niet altijd mogelijk is en dat studenten steeds vaker op zichzelf en elkaar zijn aangewezen. Dit project focust op het stimuleren van een cultuur van (peer)feedback onder studenten. Middels diverse instructies, oefeningen en reflectie doorheen het eerste jaar van hun studie worden studenten attent gemaakt op functie van feedback en de rol die zij, hun medestudenten en de docenten hierin spelen. Onderwijsdesign op papier pakt in de praktijk vaak anders uit; de resultaten uit dit project laten zien dat je naast dat design rekening dient te houden met de toewijding van studenten, de mogelijkheden van docenten, en dat het ontwikkelen van een cultuur vooral een traject van de lange adem is.
Opbrengsten
Download hieronder de eindproducten van het fellowship.
- 1. CLI Presentation, July 7th ppt, 4.51 MB
- 2. Factsheet: What is feedback? pdf, 104.88 kB
- 3. Factsheet: Peer feedback and deeper learning (student) – original by Utrecht University pdf, 134.77 kB
- 4. Factsheet: Peer feedback and deeper learning (teacher) – original by Utrecht University pdf, 96.1 kB
- 5.A. PowerPoint feedback English (in class) ppt, 385.99 kB
- 5B. PowerPoint feedback Dutch (in class) ppt, 387.94 kB
- 6. CLI Fellowship report / Summary of the project pdf, 420.37 kB
- 7. Feedback Activity Guide pdf, 412.88 kB
- Onderzoeker
- Gerelateerde links
- Meer CLI Fellowship projecten