Programmatic assessment at the Educatieve Master Primair Onderwijs (EMPO)

CLI Fellowship of Rob Kickert

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit. Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Rob Kickert (ESSB) over het optimaliseren van PT, zowel wat betreft de motivatie van studenten als de besluitvorming binnen EMPO.

Programmatisch toetsen (PT; Van der Vleuten et al., 2012) wordt aangeboden als een veelbelovende nieuwe manier om beoordelingen te organiseren. Binnen PT wordt het aantal beslissingen over het toekennen van studiepunten aan studenten geminimaliseerd. Daarom kunnen individuele beoordelingen maximaal gericht worden op het motiveren van leerlingen en het geven van waardevolle feedback, terwijl beslissingen over het toekennen van studiepunten gebaseerd kunnen worden op het verzamelen van datapunten. De Educatieve Master Primair Onderwijs is een 2-jarige masteropleiding voor academische docenten, die als eerste EUR-opleiding gebruik gaat maken van PT. Het doel van dit project is om PT te optimaliseren, zowel wat betreft de motivatie van studenten als de besluitvorming binnen EMPO. Gedurende dit project zullen we onze ervaringen met het implementeren van PT binnen de EUR-gemeenschap delen.

Onderzoeker
Rob onderzoekt de associatie van leren en presteren van studenten met kenmerken van het beoordelingssysteem. Voordat hij aan zijn PhD begon, werkte hij aan de Erasmus Universiteit Rotterdam als tutor, studentbegeleider en wetenschappelijk docent.
Gerelateerde content
Rob concludeert in zijn proefschrift ‘Raising the bar’ dat het stellen van hogere standaarden de studievoortgang, tentamencijfers, zelfregulatie en motivatie v
Rob Kickert
Gerelateerde links
Meer CLI Fellowshipprojecten

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen