Professor Stremersch biedt nuttige hulpmiddelen voor academici in de ideatiefase van hun onderzoek

Stefan Stremersch
Erasmus School of Economics

Een nieuw wetenschappelijk artikel van Stefan Stremersch, hoogleraar marketing aan Erasmus School of Economics, zal in 2024 worden gepubliceerd door het gerenommeerde tijdschrift International Journal of Research in Marketing. Het artikel heet How can academics generate great research ideas? Inspiration from ideation practice’.

In het wetenschappelijk artikel gaat hoogleraar Stremersch in op de vraag hoe academici op goede ideeën kunnen komen die belangrijk, relevant en interessant zijn. De hoogleraar maakt gebruik van de inzichten die hij verkreeg van industrieleiders op het gebied van innovatie en ideatie om nuttige hulpmiddelen te ontwikkelen om academici - met name beginnende academici en promovendi - te helpen in de ideatiefase van hun onderzoek.

Het wetenschappelijk artikel deelt verschillende waardevolle ideatie hulpmiddelen die kunnen worden gebruikt in een academische context. Daarmee biedt Stremersch een nieuwe aanpak voor innovatievere en impactvollere onderzoeksideeën. De methoden en tools in de paper zijn ook waardevol voor het onderwijs aan promovendi uit verschillende disciplines, om creativiteit en impactvol onderzoek te stimuleren.

Voor een digitale versie van het wetenschappelijk artikel, online gepubliceerd door het tijdschrift International Journal of Research in Marketing (27 oktober 2023), klik hier.