Proef de sfeer tijdens de Bachelor Open Dag!

studenten in studiebanken
Alexander Santos Lima

De Bachelor Open Dag komt snel dichterbij, 15 oktober aanstaande is het alweer tijd om aankomende studenten te verwelkomen, zowel online als op Campus Woudenstein. Maar wat komt er allemaal kijken bij dit soort evenementen? En wat drijft het organiserende team? Hoewel ze druk is met alle voorbereidingen, stond Kimberly Kruijsse ons te woord en geeft een inkijkje!

Hoe ziet jouw rol in het team Events & Experience eruit?

"Ik ben één van de student-assistenten/parttime medewerkers bij het Erasmus Ambassadors Office. Vanuit deze rol organiseer ik marketingevents zoals meeloopdagen en schoolbezoeken van zowel Nederlandse middelbare scholen als internationale scholen.

Verder vind ik het leuk om, waar mogelijk, te ondersteunen bij corporate events zoals de Opening Academisch Jaar en de Dies Natalis. Last but not least heb ik me de afgelopen periode natuurlijk veel beziggehouden met allerlei uitvoerende taken voor de Bachelor Open Dag op zaterdag 15 oktober 2022. Hierbij kun je denken aan alle informatiesessies die worden aangeboden te combineren tot een mooi programma of het opstellen van de mails voor de bezoekers van de Bachelor Open Dag.''

Kimberly Kruijsse

Waarom is het zo mooi mee te werken aan allerlei soorten evenementen?

''Het mooiste aan het meewerken aan alle evenementen vind ik het samenwerken met een groot aantal verschillende partijen. De ene dag zitten we bijvoorbeeld rond de tafel met de verschillende faculteiten die de meeste voorlichtingssessies verzorgen op de open dagen en daarna met het team Channels & Systems dat alles weet van ons nieuwe CRM systeem om ervoor te zorgen dat de registraties goed verlopen en de juiste mails worden verstuurd naar de juiste mensen.

De volgende dag brainstormen we met het team Content & Media over de website en social media, werken we met Room & Facilities Bookings (RFB)  aan het draaiboek, hebben we contact met de videograaf en fotograaf en ga zo maar door. Alle betrokken partijen hebben hun eigen expertise en werken keihard om hun steentje bij te kunnen dragen aan een fantastisch evenement en algehele ervaring.

Aan het eind van de rit geniet ik er ook heel erg van om op de dag van het evenement de bezoekers tevreden en enthousiast te zien, ongeacht of het nu om 10 studiekiezers bij een meeloopdag gaat of meer dan 10.000 bezoekers straks (een absoluut record!) op de Bachelor Open Dag.''

Is er een evenement dat jullie in het verleden hebben georganiseerd waar jij en je team extra trots op zijn?

''We mogen extra trots zijn op de Bachelor Open Dag van zaterdag 30 oktober 2021! Samen met alle faculteiten en andere partijen is het gelukt om de Bachelor Open Dag fysiek aan te bieden in een hele onzekere tijd. Dit bracht veel extra werk en risico’s met zich mee, doordat er met meerdere scenario’s gewerkt moest worden en er tot heel kort voor het evenement onzekerheid was of we de Bachelor Open Dag wel fysiek konden laten plaatsvinden door de COVID-19 pandemie. Hierin zijn altijd de behoeftes van de bezoeker, de studiekiezer, vooropgesteld. In plaats van in problemen, is in oplossingen gedacht: the Erasmian way!''

Krijg een indruk van een EUR Bachelor Open Dag:

Bachelor Open Dag 2019 aftermovie

Waarin onderscheidt EUR zich tijdens het organiseren van open dagen?

''De Erasmus Universiteit Rotterdam biedt als eerste universiteit in Nederland de Bachelor Open Dag op deze schaal volledig live hybride aan. We verwelkomen studiekiezers heel graag op campus, maar zij kunnen de sessies ook live vanaf hun eigen comfortabele bank thuis bekijken en al hun vragen via de chat stellen. We luisteren hiermee naar de roep van de doelgroep, die tijd- en locatie-onafhankelijk de zoektocht naar de hun toekomstige opleiding willen aangaan. Zo is het voor iedereen mogelijk een weloverwogen studiekeuze te maken.

Vanzelfsprekend brengt het hybride aanbieden van de sessies nieuwe uitdagingen met zich mee, maar ook deze uitdagingen gaan we weer met opgeheven hoofd met elkaar aan.''

''Dit is dè kans om heel veel toekomstige Erasmianen te ontmoeten en de sfeer te proeven van het grootste evenement van het collegejaar!''

Wat mogen we echt niet missen tijdens deze Bachelor Open Dag?

''Naast de voorlichtingssessies en de stands op de informatiemarkt is er nog veel meer te beleven tijdens de Bachelor Open Dag! Zo is er een toffe graffiti container van Rotterdam Partners, foodtrucks met lekkere snacks en organiseert Erasmus Sport leuke clinics. Ook de photobooth is onder velen favoriet! Er worden daarnaast bustours door Rotterdam georganiseerd en campustours gegeven.

Als medewerker van EUR kun je dit evenement eigenlijk niet missen. Dit is dè kans om heel veel toekomstige Erasmianen te ontmoeten en de sfeer te proeven van het grootste evenement van het collegejaar!''