Polak-gebouw open op dinsdag 3 april

Update: oplossingen voor situatie Polak gebouw

Op dinsdag 3 april gaat het Polak-gebouw van de Erasmus Universiteit Rotterdam weer open. Op dit moment wordt er volop aan gewerkt om het gebouw opnieuw in bedrijf te stellen. De 600 studieplekken en 24 onderwijsruimtes kunnen dan weer in gebruik worden genomen.

In oktober 2017 werd het Polak-gebouw uit voorzorg ontruimd, na een melding van Bouw- en Woningtoezicht Rotterdam dat het gebouw conform dezelfde methode is gebouwd als de ingestorte parkeergarage in Eindhoven.

Veilig

Op de plaatsen waar de vloerspanning te hoog was, zijn de onderkanten van de vloeren met elkaar verankerd en verstevigd door stalen strips. De werkzaamheden begonnen in januari en zijn begin maart 2018 afgerond.

De uitvoering en het plaatsen van de strips is gecontroleerd door Royal HaskoningDHV. Dat heeft officieel verklaard dat de vloeren hiermee voldoen aan de gestelde eisen voor de veiligheid. Het gebouw kan daardoor weer veilig in gebruik genomen worden. Ook Bouw- en Woningtoezicht Rotterdam is akkoord met de gekozen oplossing.

Schoonmaak

Deze en volgende week staan nog in het teken van het opnieuw in bedrijf stellen van het Polak-gebouw. Zo wordt het gebouw volledig schoongemaakt, en worden alle installaties (klimaat, CV, koeling, verlichting) (opnieuw) ingeregeld en in bedrijf gesteld. Ook de koffie- en snoepautomaten en de studielandschappen (computers en AV-apparatuur) worden schoongemaakt en planten worden vervangen.

Winkels

Hairdesign by Lydia komt direct weer terug. Randstad, Study Store en de Copyshop verhuizen terug op maandag 23 april 2018.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 4081216 of E press@eur.nl