Peter Goos bekroond met de 'Statistics in Chemistry Award'

Peter Goos is bekroond met de "Statistics in Chemistry Award" voor zijn artikel "A general strategy

De Statistics in Chemistry Award werd opgericht door het Chemometrics Committee van de Section on Physical and Engineering Sciences van de American Statistical Association, en bekroont jaarlijks een uitstekende samenwerking tussen statistici en chemici. De prijs werd uitgereikt tijdens de jaarlijkse Joint Statistical Meetings op zaterdag 3 augustus 2013 in MontrĂ©al, Canada.

Prof. dr. Peter Goos is hoogleraar Statistics in Marketing en verbonden aan de capaciteitsgroep Bedrijfseconomie aan de Erasmus School of Economics. Hij combineert deze aanstelling met een positie als gewoon hoogleraar aan de Faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen van de Universiteit Antwerpen, waar hij kansrekening en statistiek (basisstatistiek, regressiemethoden en multivariate statistiek) doceert aan studenten bedrijfseconomie, handelsingenieur, sociaal-economische wetenschappen en wiskunde.