Meer drinkwater, minder plastic

Dat is het idee achter Aquablu. De onderneming opgericht door alumni van Erasmus Universiteit Rotterdam produceert een slim en compact waterfilter. Door water te zuiveren en vervolgens essentiële mineralen toe te voegen, kan er in nagenoeg alle situaties veilig drinkwater gegenereerd worden.

Met deze technologie willen oprichters Marnix Stokvis (alumnus Erasmus School of Economics) en Marc van Zuylen (alumnus Rotterdam School of Management, Erasmus University) bijdragen aan de oplossing voor het mondiale tekort aan drinkwater. Naast het filter lanceren zij binnenkort ook een nieuw tappunt, waarmee direct gekoeld- en prikwater kan worden getapt. Met deze ontwikkeling wil Aquablu het drinken van kraanwater aantrekkelijker maken bij grote bedrijven en instanties.

Bekijk de mini-documentaire voor het hele verhaal van Marnix en Marc en om meer te leren over hun bedrijf en motivatie.

Erasmus Alumni Chain - Aquablu