Jouw liefdesquote geprojecteerd op campus Woudestein van Erasmus Universiteit Rotterdam

Tinbergen gebouw
Arie Kers

Campus Woudestein is een van de locaties van het lichtfestival Rotterdam Verlicht! Door de stad zijn op verschillende plekken lichtshows. Tijdens een speciale valentijnsactie worden op de campus van Erasmus Universiteit Rotterdam teksten geprojecteerd op de gebouwen. Je kan jouw leukste, liefste of meest poëtische boodschap opsturen. Misschien is deze straks tot en met eind februari te zien tijdens het lichtfestival.

Verlichting in donkere tijden

Het doel van Rotterdam Verlicht! is om de stad letterlijk en figuurlijk te ‘verlichten’ in deze donkere tijden. Bewoners een hart onder de riem te steken en hoop te geven. Achttien locaties in Rotterdam doen al mee; van de Laurenskerk en het Noordplein tot de Poorten van Zuid en de Euromast. En nu dus ook de Erasmus Universiteit met campus Woudestein. De lichtboodschappen zijn te zien op het Tinbergen Building. Het project is in december gestart en gaat door tot ongeveer 20 februari 2021. Het is de eerste editie van het lichtfestival. Het is de bedoeling dat Rotterdam Verlicht! jaarlijks terugkeert.

“Afstand scheidt enkel de lichamen, niet de geesten"

Desiderius Erasmus

Speciale actie om liefde te verspreiden

Nu de lockdown langer gaat duren lanceert Rotterdam Verlicht! een valentijnsactie waarbij iedereen vanuit huis mee kan doen. Rotterdammers kunnen elkaar via tekstuele lichtprojecties een hart onder de riem steken. Berichten die je nu niet persoonlijk kan brengen, maar zodra het donker wordt elke avond helder verlicht op verschillende locaties te zien zullen zijn. Vanaf 1 februari verschijnen de boodschappen in de stad.

Alles over het lichtfestival: www.rotterdamverlicht.nl