It takes two: the role of co-regulation in building students’ self-regulated learning skills

CLI Fellowship van Léonie Ridderstap
Léonie Ridderstap

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Léonie Ridderstap (ESHCC) over de rol van co-regulatie bij het opbouwen van zelfregulerende leervaardigheden van leerlingen.

Effectief studiegedrag is cruciaal voor academisch succes, maar om een ​​zelfregulerende leerling te worden, hebben studenten ondersteuning nodig. Zowel in de klas als tijdens zelfstudie. Het doel van dit onderzoeksproject is om te onderzoeken hoe het studiegedrag van leerlingen kan worden ondersteund. Het huidige project onderzoekt of co-regulering, door verschillende bronnen van ondersteuning aan te bieden in de leeromgeving, studenten aanmoedigt om zelfregulerende leerlingen te worden. Bevindingen dragen bij aan professionaliseringsactiviteiten van docenten en de ontwikkeling van ontwerp principes voor de effectieve instructieondersteuning van zelfregulerend leren.

Onderzoeker
Léonie Ridderstap
Léonie Ridderstap is Learning & Innovation Consultant bij de ESHCC en onderwijsonderzoeker. Zij biedt didactische expertise aan ESHCC-docenten en schoolmanagement op het gebied van onderwijsinnovatie en werkt nauw samen met onderwijzend personeel om educatieve interventies te ontwerpen, ontwikkelen en implementeren. Als CLI Fellow onderzoekt Léonie de rol van co-regulering bij het ontwikkelen van zelfregulerende leervaardigheden van studenten.