De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Léonie Ridderstap (ESHCC) over de rol van co-regulatie bij het opbouwen van zelfregulerende leervaardigheden van leerlingen.
Effectief studiegedrag is cruciaal voor academisch succes, maar om een zelfregulerende leerling te worden, hebben studenten ondersteuning nodig. Zowel in de klas als tijdens zelfstudie. Het doel van dit onderzoeksproject is om te onderzoeken hoe het studiegedrag van leerlingen kan worden ondersteund. Het huidige project onderzoekt of co-regulering, door verschillende bronnen van ondersteuning aan te bieden in de leeromgeving, studenten aanmoedigt om zelfregulerende leerlingen te worden. Bevindingen dragen bij aan professionaliseringsactiviteiten van docenten en de ontwikkeling van ontwerp principes voor de effectieve instructieondersteuning van zelfregulerend leren.
Opbrengsten
Bekijk hieronder de eindproducten van het fellowship.
- Onderzoeker
- Gerelateerde links
- Meer CLI Fellowship projecten