Hoe zet je een Inclusion, Diversity, Equity and Access (IDEA) office op

A diverse group of colleagues working together on a project
EU logo

“In plaats van te kijken hoe we studenten en personeel kunnen veranderen, moeten we kijken hoe we instellingen kunnen veranderen” - Lisa Padden, University College Dublin. IDEA-net - een door de EU gefinancierd uniek samenwerkingsverband van verschillende Europese universiteiten en instellingen, gecoördineerd door het IDEA Center - organiseerde een tweede webinar, dit keer over hoe je een office/center voor inclusie, diversiteit, rechtvaardigheid en toegankelijkheid opzet.

Om hiervoor richtlijnen op te stellen, werden veel verschillende groepen geïdentificeerd. Tijdens het webinar vond een discussie plaats over de doelstellingen van het hebben van een IDEA-office en onze partners van het University College Dublin doorliepen de noodzakelijke stappen om een IDEA-office op te zetten in onderwijsinstellingen. Daarna werden de deelnemers verdeeld in break out rooms waar ze onderdelen van de richtlijnen in meer detail konden bespreken en zo feedback en suggesties voor verbetering konden geven. De beleidsadviseur van IDEA Center, Paulo Carvalho da Silva, was de moderator van een van deze break out rooms.