HeartBeat Festival sluit ons 22ste lustrum zeer feestelijk af

Alexander Santos Lima

Erasmus plaza op campus Woudestein was voor één dag een heus festivalterrein voor het HeartBeat festival. Bijna 7.000 bezoekers kwamen af op de livemuziek, food trucks, kids corner en chill area. Het festival werd georganiseerd ter gelegenheid van het 22e lustrum van Erasmus Universiteit Rotterdam en was tevens de afsluiter van het lustrumjaar.

Vanaf 16:30 uur gingen de voetjes van de vloer voor de GDFL Brassband, A*Fever, EMA Showband en verschillende dj’s als Mr.Belt & Wezol, DJ Irwan, Q Music Het Foute Uur en Mamba. Het hoogtepunt voor veel studenten werd gevormd door het optreden van de populaire band Turfy Gang. “De muzikale interactie tussen publiek en artiest was erg gaaf om te zien”, zegt festivalorganisator Farzad Kananpour. “Vooraf kon er namelijk gestemd worden op welke artiesten men graag wilde zien en dat merkte je aan de energieke sfeer.”

Grootste editie HeartBeat Festival ooit

Het festival werd naar inschatting bezocht door tussen de 6.000 en 7.000 studenten, medewerkers, alumni en vrienden. “We hebben niet eerder zoveel bezoekers gehad”, vertelt Farzad Kananpour. “Voor deze editie was het festivalterrein ook 25% groter dan de voorgaande editie in 2019 en bestond het uit verschillende areas.”

Voor ieder wat wils

Families waren ook welkom en de kids corner met schmink, een springkussen en allerlei spelletjes werd dan ook druk bezocht door de jongste gasten. Daarnaast konden bezoekers zich vermaken op de rodeo stier, met oer-Hollandse spelletjes of voetbaldarts, verzorgd door verschillende studie- en studentenverenigingen van onze universiteit. Uiteraard was er ook ruimte voor ontspanning in de chill area van het Student Wellbeing Programme en kon er heerlijk gegeten worden bij de verschillende food trucks.

Afsluiting 22e lustrum Erasmus Universiteit Rotterdam

In het collegejaar 2023-2024 bestaat Erasmus Universiteit Rotterdam 110 jaar en daarmee vieren we ons 22e lustrum. Het HeartBeat Festival sluit dit feestelijke jaar af. De universiteit kan terugkijken op een aantal bijzondere evenementen zoals de Opening Academisch Jaar in de Laurenskerk, Meet the Professors, de onthulling van een Mural op de campus tijdens de dies natalis, het Connecting Cultures festival, Weekend van de Wetenschap, het Leven Lang Leren Festival in Rotterdamse wijkhubs en nog veel meer activiteiten.

Bekijk de aftermovie

Partying crowd during HeartBeat Festival 2024.

HeatBeat Festival 2024 Aftermovie

Eerste foto's van het festival

HeartBeat Festival 2024
  • Honderden studenten gaan los voor het podium.
  • Brassband speelt op de campus tijdens HeartBeat Festival.
  • Negen lachende studenten met elkaar op de foto tijdens het festival.

HeartBeat Festival 2024

Alexander Santos Lima
Honderden studenten gaan los voor het podium.
Alexander Santos Lima
Negen lachende studenten met elkaar op de foto tijdens het festival.
Feestende studenten vlak voor het podium bij het Heartbeat Festival.
Honderden studenten gaan los voor het podium.
Brassband speelt op de campus tijdens HeartBeat Festival.
Negen lachende studenten met elkaar op de foto tijdens het festival.
Medewerkers gaan met elkaar op de foto tijdens het HeartBeat Festival.

Alles over ons feestelijke lustrumjaar