Harmonized Appraisal: Generating Feedback while Grading

CLI Fellowship van Colin Lee

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Colin Lee (RSM) over Harmonized Appraisal (HAPP) voor het genereren van feedback tijdens het beoordelen.

Feedback wordt doorgaans beschouwd als een essentieel onderdeel van een effectieve onderwijs- en leeromgeving, maar het geven van feedback van hoge kwaliteit en met veel informatie is een uitdaging. Het is tijdrovend, het is moeilijk om consistentie te garanderen en de schaalbaarheid is laag. Om enkele van deze uitdagingen te verzachten, richt dit CLI Fellowship zich op de ontwikkeling van een beoordelingsmethodologie die efficiënt en effectief is en een grote impact heeft op het leren van studenten, terwijl rekening wordt gehouden met de belangrijkste beperkingen waarmee docenten in het hoger onderwijs worden geconfronteerd.

Opbrengst

In 2022 won Colin de RSM Innovative Teaching Award voor het ontwikkelen van de HAPP software. Meer informatie over HAPP vind je op de website

Onderzoeker

Colin Lee is assistant professor in Human Resource Management aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Hij doceert Human Resource Management en People Analytics. Zijn onderzoek richt zich op vragen op het snijvlak van human resources, arbeids- en organisatiepsychologie en loopbaanstudies. In zijn werk maakt hij gebruik van tekstanalyse en Natural Language Processing om inzicht te verschaffen in het matchen van mensen met beroepen of werk en om instrumenten te ontwikkelen voor de verspreiding van academische kennis in zijn interessegebieden.