Fors meer aanmeldingen van nieuwe studenten voor nieuwe collegejaar

Campus Erasmus Universiteit Rotterdam
Ronald van den Heerik

Ondanks de huidige coronacrisis, hebben meer studenten dan vorig jaar zich aangemeld voor een opleiding aan Erasmus Universiteit Rotterdam. Ook het aantal internationale aanmeldingen is fors gestegen. Hoe gaan we dit als universiteit aanpakken? Het Algemeen Dagblad sprak met persvoorlichter Meral van Leeuwen.

Persvoorlichter Meral van Leeuwen: "Wij garanderen wel het onderwijs voor volgend jaar en hopen dat daarom ook iedereen komt." Als universiteit willen we deze nieuwe studenten natuurlijk extra zekerheid bieden. Hoe doen we dat? "Om te beginnen gaan alle studieprogramma’s gewoon door en dat communiceren wij aan alle studenten," aldus Van Leeuwen. "Wij zetten er echt op in dat zodra lessen offline kunnen, zodra wij weer studenten op de campus mogen ontvangen, wij dat ook gaan doen. En als het echt niet anders kan dan worden er online lessen aangeboden."

Kunnen al die nieuwe studenten wel naar de campus komen? En hoe zit het met studieplekken? Lees het hele interview in het Algemeen Dagblad.