Eurovision Village voor het eerst online: Erasmus Universiteit Rotterdam is erbij!

Voor het eerst de volledig digitale editie van het Eurovision Village plaatsvinden. In eerste instantie zou de Binnenrotte volledig omgebouwd worden tot Eurovisie fan-zone, maar door de corona maatregelen is dat dit jaar niet mogelijk. Rotterdam is in de Eurovision Village exact nagetekend en een aantal iconische gebouwen is uitvergroot.

Anders dan normaal, waan je je ditmaal niet tussen de menigte tijdens het Eurovision Village. "Het Eurovision Village is niet weg te denken bij het Songfestival en we hadden grootse plannen. Ik heb ook wel een traantje gelaten toen we dit voor de tweede keer moesten afzeggen door corona", stelt Renske Satijn, directeur van Rotterdam Festivals, in het interview met NOS. "Maar Rotterdam zou Rotterdam niet zijn als we niet zouden kijken wat er wel kan. Als de wereld niet naar Rotterdam kan komen, brengen we Rotterdam naar de wereld."

Op 15 mei ging de digitale editie van start en kun je in de 3D-wereld, virtueel door Rotterdam dwalen en de sfeer voelen van de stad. Er zijn constant 50 verschillende dingen te beleven waaronder optredens van onder andere Afrojack en verschillende rondleidingen.

Eurovision x Erasmus

Donderdag, 20 mei zijn er twee shows van de Erasmus Universiteit Rotterdam bij de 'Make It Happen' stand waar je kunt ervaren hoe het is om te studeren in Rotterdam en wordt er gesproken over de toekomst van de vrouw. De video is onderdeel van een mini-documentaire waarin thought leaders verbonden aan de universiteit zijn uitgenodigd om te vertellen over kwesties waarvan zij aangeven dat vrouwen er tegen aan zullen lopen in een leven na COVID.

Wil jij het van dichtbij meemaken? Van 21:10 tot 21:30 op donderdag 20 mei, zijn de video's in de live uitzending te zien hier in het Eurovision Village.