EUR stijgt licht in THE-ranking

Times Higher Education Ranking 2019

De Erasmus Universiteit Rotterdam is licht gestegen in de 2019 Times Higher Education World University Rankings, van 72 naar 70.

Jaarlijks publiceert Times Higher Education een toonaangevende ranking van universiteiten, gebaseerd op vijf ‘pillars’: onderwijs, onderzoek, citaties, valorisatie en internationale oriëntatie. In totaal nam THE 1258 instellingen wereldwijd onder de loep.

In de 2019-ranking die vandaag is uitgekomen stijgt de Erasmus Universiteit van 72 naar 70. Daarmee is het de vijfde universiteit in Nederland (vorige editie: zesde). De EUR doet het vooral goed op het gebied van citaties (oa citation impact). Daar staat de universiteit wereldwijd op plaats 36. Ook op onderzoek (oa papers en research reputation) presteert de EUR sterk (rank: 82).

Check hier de 2019 World University Rankings.

Zie ook de rankings pagina.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, 010 4081216 of press@eur.nl