EUR bij lancering stichting ‘Student Pride NL’

Deze week is het Rotterdam Pride! Daarom lanceert minister Van Engelshoven van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap op 27 september de stichting ‘Student Pride NL’ tijdens CONFAB 2019, een conferentie over seksuele en genderdiversiteit. Het doel van de stichting is het stimuleren van een veilig klimaat op hogescholen, universiteiten en stageplaatsen met het oog op seksuele en genderdiversiteit, zodat alle studenten zich vrij kunnen voelen en zichzelf en de ander accepteren.

De officiële doop van de nieuwe nieuwe stichting wordt gedaan door de minister, samen met rector magnificus Rutger Engels van de Erasmus Universiteit en bestuursvoorzitters van de hogescholen in Rotterdam. Ook Frederick Ntow van de Erasmus Universiteit is aanwezig om te vertellen over het Diversity & Inclusion Office. Dit doet hij samen met studenten van de Erasmus Pride.

Student Pride NL wil de volledige studentenpopulatie betrekken bij het thema seksuele en genderdiversiteit. Hieraan gaat ze invulling geven door het organiseren van een jaarlijks evenement en verschillende kleinere events door het jaar heen, variërend van symposia, panels en filmvoorstellingen tot job fairs en netwerkborrels.

De stichting is opgericht door Chantal van der Putten, Gunnar Boer en Erwin van Braam. “We willen niet per stad steeds opnieuw het wiel uitvinden en geloven dat juist een landelijk samenwerkingsverband veel kan opleveren. Tijdens ons bezoek aan National Student Pride in Londen zagen we dat dit event wordt gedragen door alle onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven”, vertelt Chantal van der Putten. “Dat heeft ons geïnspireerd tot de oprichting van Student Pride NL.” Bron: Nationale Onderwijs Gids.

Persvoorlichting, T (010) 408 1216 E press@eur.nl