Erasmus Universiteit Rotterdam lanceert internationale alumnigemeenschap in Shanghai

In samenwerking met het Erasmus Alumni Relations Team heeft Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) haar eerste internationale alumnigemeenschap opgericht in Shanghai, China. Vorige week vierde een groep van 50+ alumni en gasten de oprichting met een evenement in het kantoorgebouw van Rabobank China. Het thema van het evenement was ‘Green Finance and Carbon Neutrality’.

Na een welkomstwoord van Ed Brinksma, voorzitter van het College van Bestuur van Erasmus Universiteit Rotterdam, en Sue Martin, Director Alumni Relations, konden de aanwezigen genieten van een uitgebreid programma. Aan het woord kwamen onder andere Jules van der Sneppen, Vice Consul Economics and Commercial Affairs en D. Paul Schuilwerve, CEO van Rabobank China, die een interessante keynote met de titel ‘Mission Zero’ gaf.

Panelbespreking over klimaatverandering

Vervolgens was er een panelbespreking over hoe corporates omgaan met klimaatverandering, geleid door panelleden van o.a. Shell, Johnson Controls en Nouryon. Ook werd de impact op het milieu van de kledingindustrie besproken, zowel vanuit ecologisch als vanuit juridisch perspectief.

Erasmus Universiteit Rotterdam bedankt alle vrijwilligers, sprekers en panelleden die de lancering van de internationale alumnigemeenschap mogelijk maakten. We kijken uit naar meer soortgelijke evenementen in de toekomst.

Wil je lid worden van een gemeenschap of wil je zelf een alumnigemeenschap in jouw regio starten? Neem dan contact op met het Erasmus Alumni Relations Team via alumni@eur.nl.