Erasmus Universiteit leeft mee met slachtoffers schietincident Karelsuniversiteit in Praag

Zon op gevel Polak Building

De EUR gemeenschap is vanmiddag opgeschrikt door het nieuws dat een schietpartij op de Karelsuniversiteit in Praag heeft plaatsgevonden waarbij doden en gewonden zijn gevallen.

Erasmus Universiteit Rotterdam is diep geschokt door de gebeurtenissen en leeft intens mee met de slachtoffers en hun nabestaanden. De gebeurtenis raakt ons extra diep vanwege het tragisch schietincident in het Erasmus MC van slechts enkele maanden geleden dat nog vers in het geheugen staat.

Zes studenten van de EUR die op deze universiteit aanwezig waren, zijn allen in veiligheid en er is contact met hen. Ook is er contact met andere studenten van ons in Praag en met de studenten van deze universiteit die bij ons zijn.

College van Bestuur