Elmer Sterken benoemd tot Lid Raad van Toezicht Erasmus Universiteit Rotterdam

Campus Woudestein
Portret van Elmer Sterken.
Gerhard Taatgen

De minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) heeft prof.dr. Elmer Sterken benoemd tot lid van de Raad van Toezicht van Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR). Sterken, Professor Monetary Economics bij de Rijksuniversiteit Groningen, is benoemd met ingang van 1 augustus 2023 tot en met 31 juli 2027.

Prof.dr. Elmer Sterken: "Erasmus Universiteit Rotterdam is een internationaal hoog aangeschreven instelling en het is een grote eer en genoegen om als lid van de Raad van Toezicht de komende jaren te mogen functioneren. Als econoom spreken de EUR-doelstellingen van het vergroten van positieve maatschappelijke impact en duurzaamheid enorm aan. Ik hoop voorts met mijn universitair-bestuurlijke achtergrond een bijdrage te kunnen leveren aan het doorlopend verbeteren van de academische kwaliteit in brede zin."

Over de Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht houdt toezicht op de uitvoering van werkzaamheden en de uitoefening van bevoegdheden door het College van Bestuur en staat dit College met raad terzijde. De Raad is onder andere belast met het adviseren ten aanzien van de inrichting en het functioneren van de systemen en processen voor kwaliteitsborging ten aanzien van onderzoek en onderwijs van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

De leden van de Raad van Toezicht worden voor een periode van vier jaar door de Minister van OCW benoemd, de Raad legt aan de Minister van OCW verantwoording af. Eén van de leden van de Raad geniet in het bijzonder het vertrouwen van de Universiteitsraad. De Raad van Toezicht bestaat verder uit Prof.dr. Jaap Winter (Voorzitter), Drs. Laura van Geest, Prof.dr. Ellen Giebels en Dr. Rahul Vas-Bhat.

"Met Elmer Sterken hebben we een uitstekende toezichthouder gevonden die zijn expertise zal inzetten als lid van de kwaliteitscommissie. We zien de samenwerking met Elmer vol vertrouwen tegemoet", aldus Jaap Winter, voorzitter Raad van Toezicht EUR.

Meer weten? Alles over de Raad van Toezicht vind je binnen onze website.