Elbert Dijkgraaf start onderzoek naar AI-integratie in het onderwijs

Elbert Dijkgraaf, hoogleraar empirische economie van de publieke sector aan Erasmus School of Economics, start een onderzoek naar de integratie van kunstmatige intelligentie (AI) in het onderwijs.

Dijkgraaf, die voor dit onderzoeksproject onlangs een fellowship ontving van de Community for Learning & Innovation (CLI), richt zich op de implementatie van AI-gestuurde tools in de masterspecialisatie Economics of Sustainability. Het doel is om case-based learning te verbeteren.

Het onderzoek zal beoordelen hoe AI kan bijdragen aan case-solving-benaderingen, studenten betere begeleiding kan bieden en de werkdruk voor docenten kan verminderen zonder de academische waarden in gevaar te brengen. Het onderzoeksproject bestaat o.a. uit een pilotfase met een op ChatGPT gebaseerde assistent ter ondersteuning van coaching en beoordeling in klimaatveranderingscasestudies.

Bij Erasmus School of Economics coördineert Elbert Dijkgraaf de masterspecialisatie Economics of Sustainability. In dit programma krijgen studenten een breed begrip van de complexiteit van alle Sustainable Development Goals (SDG's) en hoe huidig en nieuw economisch beleid het bereiken van deze doelen ondersteunt.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Media & Public Relations Officer bij Erasmus School of Economics, Ronald de Groot: rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: 06 53 641 846.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen