De pop-up Swap Shop is geopend!

Arie Kers

Het begon met een idee en nu is het werkelijkheid! Het International Office van de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft een Pop-Up Swap Shop geopend voor nieuwe studenten, waar ze allerlei spullen voor hun studentenkamer kunnen ophalen! Na weken van donaties van personeel en vertrekkende internationale studenten, mochten we op 7 augustus onze eerste bezoekers verwelkomen.

In de Swap Shop, te vinden in het Hatta-gebouw, kunnen nieuwe studenten gratis essentiële spullen "shoppen". Van kleine elektronica en woondecoratie tot kleding en boeken, de Swap Shop biedt een breed scala aan spullen die in elke studentenkamer van pas kunnen komen.

De Swap Shop blijft open tot 3 september, zodat nieuwe studenten ruim de tijd hebben om langs te komen en alles op te halen wat ze nodig hebben. Vergeet niet: we hebben voortdurend nieuwe spullen nodig om de Swap Shop aan te vullen, en we blijven deze maand donaties accepteren. Dank aan Erasmus Sport voor het beschikbaar stellen van de ruimte en aan alle studenten die hun spullen hebben gedoneerd om dit initiatief tot een succes te maken.

“Ik ben erg trots en dankbaar dat we erin geslaagd zijn om de pop-up Swap Shop te realiseren. Het is geweldig om te zien hoeveel vertrekkende studenten hebben bijgedragen om nieuwe studenten zich thuis te laten voelen. Dit initiatief sluit precies aan bij duurzame internationalisering op onze universiteit" - Martine Wierenga, Director International Office

Thrift shopping

Mis deze kans niet om wat leuke spullen te vinden of te doneren - bezoek de Pop-Up Swap Shop tijdens onze openingstijden. Meer informatie.