The contribution of impact-driven education components in different courses to enhance student impact capacity and sustainable career development

CLI Fellowship van Katinka Dijkstra
Katinka Dijkstra

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Katinka Dijkstra (ESSB) waarin zij ernaar streeft om maatschappelijke impact te integreren in vakken, zodat studenten over de nodige vaardigheden beschikken om uitdagingen in de echte wereld aan te pakken.

Het onderwijsinnovatieproject heeft als doel om maatschappelijke impact te integreren in vakken, om studenten uit te rusten met de nodige vaardigheden om uitdagingen in de echte wereld aan te pakken. Toekomstbestendige vakken, Mind in Society en Brain & Body, die zijn ontworpen met impact-gedreven onderwijscomponenten en ‘inner’ ontwikkelingsdoelen, zullen de noodzaak benadrukken van het oplossen van authentieke urgenties die gerelateerd zijn aan denkfouten, zoals complotdenken, desinformatie, en stereotypes. Studenten zullen zich verdiepen in deze uitdagingen, samenwerken en benaderingen vanuit verschillende perspectieven zoeken om interventies te bedenken die kritisch denken bevorderen. Beide vakken zullen psychologische principes koppelen aan maatschappelijke problemen om de kloof tussen fundamentele kennis en praktische toepassingen te dichten. Het project zal deze veranderingen evalueren door na verloop van tijd de impactcapaciteiten, het samenwerkingsvermogen en de reflectieve houding van studenten te beoordelen.

Onderzoeker