Comeniusbeurs: aanvragen voor 7 september

Heb jij een onderwijsinnovatieproject of ben jij geïnspireerd geraakt om jouw innovatie verder uit te werken en kan deze nog financiering gebruiken? Zorg ervoor dat je uiterlijk 7 september een intentieverklaring voor een Comeniusbeurs hebt ingediend. Het Comeniusprogramma van NRO stelt docenten in staat om hun visie op onderwijs in de praktijk te brengen.

Het Comeniusprogramma is er voor campus- én afstandsonderwijs. Vanaf begin juli kunnen onderwijsprofessionals hun ideeën voor innovatieprojecten indienen op de volgende thema’s:

• Thema 1: Samen studeren op de hybride campus
  • Thema 2: Regie voor de student in flexibel onderwijs
  • Thema 3: Transdisciplinaire samenwerking
  • Thema 4: Vrije thema – de gehele breedte van houdbaar voor de toekomst

Deze thema’s gelden voor de Senior Fellows (één aanvraag per faculteit) en Teaching Fellows (onbeperkt). De EUR heeft weer de mogelijkheid om zich aan te melden voor een Leadership Fellow (één per instelling). De Leadership Fellow-projecten worden niet binnen een bepaald thema ingediend. Zij moeten een impuls geven aan de onderwijsambities van de universiteit of hogeschool zoals geformuleerd in het strategisch (onderwijs)plan van de desbetreffende instelling.

Wil je je hiervoor aanmelden, meld dit dan uiterlijk 2 juli bij de Community for Learning & Innovation via cli@eur.nl. Het College van Bestuur stelt vervolgens een jury samen en informeert uiterlijk 16 juli over de geselecteerde kandidaat. Om je te ondersteunen bij je aanvraag worden er ook dit jaar weer voorlichtingsbijeenkomsten en schrijfsessies door de NRO georganiseerd. De data daarvan worden nog bekendgemaakt.

Daarnaast kun je terecht bij de Community for Learning & Innovation voor didactische ondersteuning en advies over de opzet van onderwijsonderzoek. Meld je hiervoor aan via cli@eur.nl.

Meer informatie over de thema’s vind je hier