Charity Run: sportief feestje met een serieuze opbrengst

Marleen van Kester, coördinator bij het Bureau van de Pedel, doet dit jaar voor de vierde keer mee aan de Erasmus Charity Run. Op zondag 10 april verschijnt ze weer aan de start voor de kwart marathon. “Het is echt een sportief feestje, de sfeer is altijd goed.”

“Ik ben destijds begonnen voor mijn conditie. De kwart marathon was een uitdaging om naar toe te leven en een motivatie om door te trainen”, vertelt Marleen van Kester. “Ik dacht eerst dat dit de laatste keer zou worden, omdat ik er te oud voor word, maar als de datum dichterbij komt dan ga ik het steeds leuker vinden. Bovendien loop ik met een vriendin die 70 is, dus ik kan nog wel even door. Het is echt superleuk om mee te doen.”

“Het verzamelen bij het Erasmus University College is erg leuk, het geeft een gevoel van saamhorigheid. De eerste keer dat ik meedeed had ik een mooie tijd, 59 minuten. De laatste keer was dat aanzienlijk langer, maar ik doe het niet voor een tijd. Ik doe het echt om het meedoen.”

Geld voor scholarships inzamelen

Uiteraard zamelt Marleen via de Charity Run ook geld in. Het geld gaat naar beurzen voor studenten wereldwijd die niet zomaar de kans krijgen om aan onze universiteit te studeren. Vorig jaar is bijvoorbeeld Jin-Kyu Daniel Noack via een scholarship begonnen aan zijn studie International Business Administration. En Atakan Dizarlar studeert Economie en Wijsbegeerte met een scholarship van Erasmus Trustfonds.

“Onderwijs is zo belangrijk voor de ontwikkeling van mensen”, vertelt Marleen over het goede doel. “Niet iedereen heeft dezelfde kansen om onderwijs te genieten. Het is een mooi streven om door middel van deze Charity Run onderwijs voor meer mensen mogelijk te maken. Hiermee draag ik mijn steentje bij.”

Je kunt nog doneren

Je kunt de deelnemers aan de Erasmus Charity Run nog sponsoren en zo ook geld doneren voor de scholarships. Kijk op erasmuscharityrun.nl