Anne Gielen neemt deel aan bekroond project Healthy Start Sprint

Erasmus School of Economics

Het Healthy Start Sprint-project waar Anne Gielen, hoogleraar Arbeidseconomie en Beleid aan Erasmus School of Economics, aan deelneemt heet:“Health, economic, and equity impact of early-life interventions in the Netherlands”. Het project is een van de tien projecten die gesubsidieerd wordt door het Healthy Starters Fund.

Professor Gielen is lid van het interdisciplinaire team dat verder bestaat uit academici van Convergence-partners Erasmus MC en TU Delft, en externe partners Tilburg University en Hogeschool Amsterdam.

Verbetering van de gezondheid, kansen en gelijkheid op de lange termijn

Naast Anne Gielen bestaat het transdisciplinair consortium uit Kees Ahaus (Erasmus School of Health Policy & Management), Anna Custers (Hogeschool Amsterdam), Marike Knoef (Universiteit van Tilburg), Eric Steegers (Erasmus MC) en hoofdaanvrager Jasper Been (Erasmus MC). Gezien het feit dat interventies in het vroege leven het grootste potentieel met zich meebrengen voor het verbeteren van de gezondheid, kansen en gelijkheid op de lange termijn, zullen Gielen en haar collega’s zich concentreren op de identificatie en impactbeoordeling van bestaande interventies in het vroege leven, de ontwikkeling en het testen van nieuwe interventies, en de ontwikkeling van een algemeen effectbeoordelingsmodel.

Over de Healthy Start Sprint-projecten

De Healthy Start Sprint projecten zijn korte termijn high impact projecten, gefinancierd door het Healthy Starters Fund. De gefinancierde projecten bevorderen maatschappelijke impact of onderwijsinnovatie gerelateerd aan de zes Healthy Start-ambities. Alle wetenschappers van Erasmus Universiteit Rotterdam, Erasmus MC en TU Delft kunnen een voorstel indienen. Het project dient interdisciplinair te zijn, en dus minimaal twee onderzoekers van minimaal twee Convergence-partners en minimaal één externe partner als medeaanvrager te betrekken.

Voor meer informatie neemt u contact op met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer van Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, 06 53 641 846.