Amalgamating a large group of diverse students through the synergy of a flipped classroom design and differentiated instruction

CLI Fellowship van Pieter Tuytens & Peter Marks

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit. Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Pieter Tuytens & Peter Marks (ESSB) over flipped classroom design en gedifferentieerde instructie voor een groot aantal leerlingen.

Hoe activeer je een grote groep studenten met verschillende achtergronden en interesses? Dalende ratio's tussen personeel en studenten zullen deze wijdverbreide uitdaging alleen maar versterken. Dit project beoogt deze uitdagingen aan te pakken door middel van cursusontwerpstrategieën die gebruik maken van de synergie tussen een flipped classroom-aanpak en gedifferentieerde instructie. Om verschillen in reeds bestaande kennis aan te pakken, kunnen studenten op eigen tempo een reeks kennisclips verwerken, aangevuld met remediërende hulpmiddelen en meer uitdagende en verdiepende inhoud. Kostbare contacttijd wordt gebruikt voor verduidelijking, waarbij een formatieve quiz voorafgaand aan het college toont waar de moeilijkheden zitten, en voor het toepassen van verworven kennis op nieuwe problemen en cases. Dit gebeurt door een gevarieerde reeks activiteiten, gaande van spelletjes tot role-playing debatten. Om deze aanpak te sturen en te evaluaren, wordt gebruik gemaakt van Learning Analytics op basis van de verschillende digitale leeromgevingen (bv. Canvas, Panopto en ANS). Kortom, wanneer de middelen beperkt zijn, kan een innovatief cursusontwerp differentiatie en diepgaand leren vergemakkelijken.

Als onderdeel van het CLI Fellowship ontwikkelen Pieter en Peter onder andere ongeveer 50 kennisclips en 5 animatievideo's, inclusief bijbehorende 'sensemaking' activiteiten. 

Onderzoeker
Onderzoeker
Gerelateerde content
Kennisclips, quizzen en spelletjes tijdens colleges. Pieter Tuytens en Peter Marks hebben hun vak economie binnen de bachelor Bestuurskunde omgegooid.
Een volle collegezaal
Deze prijs wonnen zij vanwege hun bijzonder methode de 'flipped classroom' bij Economics, Welfare & Distribution (ESSB).
Pieter Tuytens & Peter Marks winnen de Education Prize 2024
Gerelateerde links
Meer CLI Fellowship projecten
Meer informatie over het CLI Fellowship

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen