Alumnifonds Graduate Entrepreneur viert vijftigste investering

Rotterdam skyline
Medewekers van alumnifonds Graduate Entrepreneur.

Graduate Entrepreneur, het investeringsfonds dat is opgezet door alumni van Erasmus Univeristy Rotterdam, Erasmus MC en de TU Delft, doet deze week zijn 50ste investering.

"Het gaat hard", zegt managing partner Auke van den Hout. "Onze kracht is dat jonge founders worden geholpen door een groep van inmiddels 170 ervaren succesvolle ondernemers." Drie jaar geleden begonnen bekende alumni van Erasmus Universiteit Rotterdam, Erasmus MC en de TU Delft met Graduate Entrepreneur, en inmiddels staat de teller al op vijftig investeringen.

De succesformule

"De combinatie van Rotterdams ondernemerschap, de technische expertise uit Delft en de actieve hulp van alumni investeerders is een succesvolle formule voor onze startups", is ook de ervaring van mede-oprichter Frans van Houten. "We willen de formule om jonge ondernemers met raad, daad en kapitaal bij te staan op steeds grotere schaal gaan inzetten", vertelt hij. "We streven naar meer dan 100 investeringen over drie jaar. Ons doel is de slagingspercentages van jonge startups te verdubbelen, onder andere door onze founder programma’s en sterke community. Wij zijn continu op zoek naar alumni en anderen die ons netwerk willen versterken."

Annelien Bredenoord

Maximale maatschappelijke impact maken

Annelien Bredenoord, bestuursvoorzitter van de Erasmus Universiteit Rotterdam, voegt hieraan toe: "Wij zijn trots dat door Graduate Entrepreneur onze academische innovaties worden geprofessionaliseerd, om zo maximale maatschappelijke impact te maken."

Lees het volledige artikel op de site van Graduate Entrepreneur of op MT/Sprout.