De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Elbert Dijkgraaf (ESE) dat zich richt op het analyseren van de integratie van AI in het onderwijs binnen de context van de masteropleiding Economics of Sustainability.
We analyseren de integratie van AI in het onderwijs binnen de context van de masteropleiding Economics of Sustainability. We onderzochten hoe AI de aanpak van casussen kan stroomlijnen door studenten beter te begeleiden, de werkdruk van docenten bij taken zoals beoordelen te verminderen, en tegelijkertijd hoge academische standaarden te behouden. We formuleerden vragen om deze mogelijkheden te adresseren en stelden een plan op om AI-tools in de komende twee academiejaren te implementeren en evalueren. Het plan omvat een eerste test met een ChatGPT-gebaseerde assistent voor coaching en beoordeling bij de casus over klimaatverandering, waarbij feedback wordt gebruikt voor verbeteringen, en een geleidelijke uitbreiding naar alle casussen, terwijl de ervaringen en resultaten worden gedocumenteerd.
- Onderzoeker
- Gerelateerde links
- More CLI Fellowship projects