Het studieprogramma in het kort
Media & Creative Industries is een van de vijf specialisaties van de master Media Studies. Tijdens deze masterspecialisatie leer je belangrijke ontwikkelingen en uitdagingen in de media en creatieve industrieën op te sporen, te analyseren en aan te pakken.
Tijdens de masterspecialisatie Media & Creative Industries breng je de theorie in de praktijk door je te verdiepen in de uitdagingen van bedrijven, managers en organisaties in voornamelijk de media en creatieve sector. In een innovatieve en internationale omgeving doe je professionele en academische vaardigheden op, zoals presenteren, debatteren en schrijven, en word je getraind in het verzamelen en analyseren van uiteenlopende gegevens.
Samen met je medestudenten van verschillende nationaliteiten werk je aan praktische opdrachten, neem je deel aan discussies die je meerdere perspectieven laten zien en krijg je gastcolleges van professionals uit het veld, waardoor je het klassikale leren met de praktijk verbindt.
De laatste stap in de masterspecialisatie is het schrijven van je masterscriptie. Studenten voor jou schreven hun masterscriptie over onderwerpen als 'fan engagement en participatie in cancelcultuur', 'de portrettering van vrouwelijke personages in tienerdrama's', 'de invloed van Instagram op welzijn tijdens crises' en 'de veerkracht van de live muziekindustrie'.
Overzicht van het studieprogramma
Hieronder kun je het programma van Media & Creative Industries voor 2024-2025 bekijken.
Opmerking: de capaciteit van Keuzevakken en Research Workshops is beperkt. Studenten kunnen hun voorkeuren aangeven. Toewijzing gebeurt door het programmabureau. Inhoud, thema's en planning van Keuzevakken en Research Workshops zijn aan verandering onderhevig en kunnen in volgende academische jaren afwijken. Als je meer wilt weten over een bepaalde cursus, kun je de cursuscode invoeren in de Course Catalogue.