Bekijk het studieprogramma

Media & Business
Media & Business student

Het studieprogramma in het kort

Media & Business is een van de vijf masterspecialisaties van Media Studies. Als een student van dit programma, onderzoek je de manieren waarop mediaorganisaties en andere bedrijven zich aanpassen aan veranderende omstandigheden op zakelijk gebied en nieuwe vormen van communicatie . 

Tijdens de masterspecialisatie leer je kritisch te kijken naar de snelle technologische en organisatorische veranderingen in de mediawereld en het bedrijfsleven. Door middel van praktijkopdrachten, gezamenlijke projecten en gastcolleges van professionals krijg je waardevolle kansen om de combinatie van onderzoek en praktijk te verkennen. 

Wat je gaat leren

Met behulp van verschillende onderzoekstechnieken zul je uitdagingen kunnen identificeren waarmee bedrijven, ondernemers en beleidsmakers in de media-industrie en andere bedrijfsvelden worden geconfronteerd. Door theorie toe te passen op praktijk ontwikkel je academische vaardigheden zoals presenteren, analyseren, argumenteren en schrijven. Door de impact en de innovatieve mogelijkheden van nieuwe mediatechnologieën op bestaande bedrijfsmodellen te onderzoeken, word je een expert op dit gebied. 

Master scriptie

De laatste stap in de masterspecialisatie is het schrijven van je masterscriptie. Studenten voor je schreven hun masterscriptie over onderwerpen als 'the branding of sustainable fashion companies', ' Humour in crisiscommunication', 'Influencer Credibility in Beauty Marketing on Instagram', 'Employee engagement with Corporate Social Responsibility' , 'AI use and acceptance in organisations', 'Corporate responses to #BlackLives Matter'.

Let op: Media & Business is een Engelstalig studieprogramma. De hoorcolleges, werkgroepen en tentamens worden allemaal in het Engels gegeven.

Overzicht van het studieprogramma

Hieronder kun je het fulltime programma van Media & Business voor 2024-2025 bekijken.

Opmerking: De capaciteit van Elective Seminars en Research Workshops is beperkt. Studenten kunnen hun voorkeuren aangeven en worden toegewezen op basis van 'wie het eerst komt, het eerst maalt'. De inhoud, thema's en planning van Elective Seminars en Research Workshops zijn aan verandering onderhevig en kunnen in volgende academische jaren afwijken.

Study Schedule

Blok 1

Cursuscode: CM4101

Studielast: 5 EC

Corporate Management with Social MediaCM41025 EC
Media Economics and Media ManagementCM4103

Blok 1-2

Cursuscode: CM4304

Studielast: 10 EC

Blok 2

Cursuscode: CM4161

Studielast: 5 EC

Advertising, Gender and the BodyCM41585 EC 
Corporate Social Responsibility CommunicationCM4120 
Culture, New Media & International BusinessCM4108 
Future Studies as a Strategic Tool for Media FirmsCM4163 
Global AdvertisingCM4154 

Term 3

Cursuscode: CM4114

Studielast: 5 EC

Fashion Brand Activism and Social MediaCM41125 EC
Entrepreneurship in Media and BusinessCM4109
Leadership Communication: Strategies and Trends*CM4110
Roaming the Digital World: Data Analytics for Business & SocietyCM4104
Digital News Media: Consumption & EngagementCM4111
Strategic Mass CommunicationCM4605

Term 1-4

Cursuscode: CM5050

Studielast: 20 EC

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen