Mogelijkheden na je studie
Afgestudeerden van de Erasmus Mundus International Master Global Markets, Local Creativities ontvangen drie diploma's - één van elk van de instellingen waar ze hebben gestudeerd. De Universiteit van Glasgow kent een internationaal masterdiploma (IntM) toe; de Universiteit van Barcelona kent een Erasmus Mundus masterdiploma toe; de Erasmus Universiteit Rotterdam en de Universiteit van Göttingen kennen een Master of Arts diploma (MA) toe.
Leerdoelen
De master Global Markets, Local Creativities:
- is een geïntegreerd en internationaal programma dat gaat over de geschiedenis, theorieën, instellingen en culturen van het mondiale kapitalisme;
- geeft je verschillende perspectieven op de wereldeconomie, waaronder een focus op creatieve en culturele industrieën en stedelijke ecosystemen die ondernemerschap, creativiteit en innovatie bevorderen;
- vergroot je historisch begrip en historisch perspectief op de wereldeconomie;
- stimuleert en ondersteunt je om kritische, analytische en praktische vaardigheden van hoog niveau te ontwikkelen en je klaar te stomen voor de wereldmarkt;
- helpt je om interculturele communicatie- en samenwerkingsvaardigheden te trainen, om zowel Europees als mondiaal actief burgerschap te ontwikkelen;
- biedt de mogelijkheid om extra talen en belangrijke vaardigheden te verwerven via stages (zoals teamwerk, communicatie en spreken in het openbaar, cultureel bewustzijn en andere);
- zorgt voor een groter bewustzijn van het Europese project en de waarden van de EU;
- en geeft studenten meer initiatief, zelfvertrouwen en ondernemerschap.
Carrièremogelijkheden
De master Global Markets, Local Creativities is ideaal voor studenten die een loopbaan zoeken in organisaties voor overheidsbeleid, multinationals, internationale adviesbureaus, culturele en creatieve industrieën en non-profitorganisaties. Studenten worden aangemoedigd om interdisciplinaire perspectieven op processen en ervaringen van globalisering te verkennen vanuit een plaatsgebonden perspectief, kijkend naar steden, creatieve industrieën en lokale culturen van ondernemerschap.