De Leeskabinet-boekclub leest ‘Het slot’

Rotterdamsch Leeskabinet
Een jonge studente loopt met haar rug naar de camera de trap op in het Leeskabinet, richting hoge en goedgevulde boekenkasten.
woensdag 27 nov 2024, 19:00 - 20:30
Voeg toe aan agenda
Omslag van Het Slot

Het slot (1926, ook wel bekend als Het kasteel) werd in 1999 verkozen tot een van de tien beste Duitstalige romans van de twintigste eeuw. We sluiten dit Kafkajaar, waarin werd stilgestaan bij het honderdste sterfjaar van de schrijver, in stijl af met deze boekbespreking op woensdag 27 november. Want: “Wilt u creatief denken, lees Kafka. Kafka maakt je slimmer.” (NRC)

De jongeman K. komt aan in het dorp waar hij zich als landmeter wil vestigen, en raakt verwikkeld in een bittere strijd om toegang te verkrijgen tot het slot. Te lezen als een droom waarin je doel niet te bereiken is, of als verbeelding van de staatsmacht: genoeg om over door te praten.

Lees met ons mee en meld je aan door een e-mail te sturen naar leeskbinet@eur.nl

De Leeskabinet-boekclubs vinden plaats in een vergaderruimte bij het Leeskabinet, van 19.00 tot 20.30 uur. Deze bespreking wordt begeleid en van een inleiding voorzien door literair vertaler Liesbeth Huijer en Elsbeth van der Ploeg.

Locatie: we verzamelen om 19.00 uur bij de informatiebalie van de Universiteitsbibliotheek.

Bekijk de campusplattegrond