De Leeskabinet-boekclub leest ‘De wand’

Rotterdamsch Leeskabinet
Een jonge studente loopt met haar rug naar de camera de trap op in het Leeskabinet, richting hoge en goedgevulde boekenkasten.
woensdag 9 okt 2024, 19:00 - 20:30
Voeg toe aan agenda
Omslag van De wand

Op woensdag 9 oktober bespreken we de Oostenrijkse klassieker De wand (1963) van Marlen Haushofer. Renate Dorrestein noemde dit boek “een goudmijn van parabels over leven en dood, het einde van de wereld, over de oerangsten van de mens en de strijd tussen geslachten.”

In het originele en beklemmende De wand doet een vrouw verslag van haar strijd om in haar eentje te overleven nadat een mysterieuze ramp de aarde treft.

Lees met ons mee en meld je aan door een e-mail te sturen naar leeskbinet@eur.nl

De Leeskabinet-boekclubs vinden plaats in een vergaderruimte bij het Leeskabinet, van 19.00 tot 20.30 uur. Deze bespreking wordt begeleid en van een inleiding voorzien door Elsbeth van der Ploeg.

Locatie: we verzamelen om 19.00 uur bij de informatiebalie van de Universiteitsbibliotheek.

Bekijk de campusplattegrond